Odgojiteljice Jelena Grozaj, Kristina Merkaš i Jasna Zubić izlagale su na konferenciji Zajedno rastemo s temom Razvoj socijalnih kompetencija djece kroz poticanje obiteljskih vrijednosti. Konferencija se održala 18. i 19.4. u Svetom Martinu na Muri u sklopu Dana Predškolskog odgoja kojeg organizira Dječji vrtić „Cvrčak“, u suradnji s Učiteljskim fakultetom. Cilj izlaganja bio je prezentirati kvalitetnu praksu u Dječjem vrtiću Sveti Križ Začretje.
U našem vrtiću nastojimo njegovati partnerske i suradničke odnose obitelji, vrtića i lokalne zajednice. Potičemo i promoviramo obiteljske vrijednosti i ispreplićemo različita područja koja djeluju na razvoj dječjih kompetencija. Odgojitelji omogućuju smislene recipročne odnose s ključnim odraslim osobama u dječjim životima.
U skupini smo ugostili bake koje su djeci pričale priče o igrama svojeg djetinjstva, učile ih šivati, pokazivale obiteljske fotografije i družile se s djecom iz skupine. Proveli smo i istraživanje kojim željeli smo dobiti uvid o ulozi djedova i baka u odrastanju djece. Model istraživanja bio je anketni upitnik na uzorku od 157 roditelja koji imaju djecu predškolske dobi (od 1 do 7 godina). Ispitanici su s područja Krapinsko-zagorske županije, korisnici su usluga dječjih vrtića i dva obrta za čuvanje djece.
Prema Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (2015). odgojitelji imaju osobnu i profesionalnu odgovornost za kvalitetu odgojno- obrazovnog procesa. Obitelj i vrtić su dva temeljna sustava u kojima se dijete rane i predškolske dobi razvija i raste. U vrtiću, kao i u obitelji, dijete zadovoljava svoje osobne potrebe te stječe prve spoznaje o sebi i svijetu oko sebe. Jednako tako, zajednice (obitelj i vrtić) omogućuju djetetu da razvija svoje potencijale i uči o odnosima, toleranciji, suživotu i komunikaciji. Kvalitetne odgojno-obrazovne ustanove trebaju stvoriti uvjete za međusobno učenje i podržavanje. Kontinuirana komunikacija i interakcija djelatnika vrtića s obitelji doprinosi jačanju međusobnih veza.
U zaključku našeg istraživanja ističemo da implicitna pedagogija svakog odgojitelja, utjecaj roditelja te djedova i baka izravno djeluje na razvoj socijalnih kompetencija djece rane i predškolske dobi. Svi dionici međusobno se isprepliću, nadograđuju i utječu na razvoj dječjeg identiteta te ga oblikuju za cijeli život. Istraživanje koje je provedeno u ovom radu dalo nam je uvid u to da djeca u Krapinsko-zagorskoj županiji u dovoljnoj mjeri provode kvalitetno osmišljeno vrijeme s djedovima i bakama. Roditelji smatraju da djedovi i bake imaju veliki utjecaj na emocionalni razvoj djece premda ističu da se odgojni stilovi njihovih roditelje-djedova i baka razlikuju u odnosu na to kako su oni odgajani. U sinergiji djelovanja roditelj-dijete- djedovi/bake jača se djetetov psihosocijalni kapacitet, dolazi do jačanja obiteljskih veza i roditeljima je olakšana briga o djeci.
Izlaganje odgojiteljica bio je vrlo uspješno s pozitivnim povratim informacija od strane slušatelja kao i samih organizatora stručnog skupa.